Näillä vinkeillä valoa kohti!

Digimarkkinoinnin vinkit

Digimarkkinoinnin vinkit
Digimarkkinointia ja vinkkejä vuoden 2019 alkuun

1) Markkinointi: Jos LinkedIn on sinulle ja yrityksellesi varteenotettava kanava, seuraa Campaign Manager -työkalun kehitystä. LinkedIn ilmoitti, että he lanseeraavat mahdollisuuden ”objective-based” mainontaan kampanjatyökalussa.

LI kertoo, että mainosten tekeminen ja mittaaminen helpottuu. Uuden objective-based -mallin mukaisesti voit itse valita mainonnan tavoitteen, mikä voi olla esimerkiksi esitteen lataaminen. Tavoitteet on jaettu ostoputken mukaisesti eri kategorioihin – tietoisuus, harkinta ja konversio (eli haluttu maali). Lisää löydät LinkedIn-palvelun tuottamasta videosta »

2) Organisointi: Selätä kaaos työpöydillä – ota vuosi heti haltuun
Olipa kyseessä fyysinen työpöytäsi tai tietokoneella sijaitseva työpöytäsi, niin se kannattaa pitää siistinä. Erään tutkimuksen  mukaan paitsi että annat suttuisen kuvan itsestäsi, tuottavuutesi ja työmotivaatiosi laskee.

Kokeile tätä: Varaa viikossa 15-20 minuuttia ajastasi työpöytien siivoamiseen. Fyysisellä työpöydällä kannattaa pitää vain ne tavarat, jotka ovat jatkuvasti käytössä. Et todennäköisesti tarvitse isoa kasaa kyniä ellet ole graafikko tai vastaava. Sama pätee tietokoneen työpöytään. Pidä siinä vain työversiot ja siirrä tarpeettomat arkistoon.

3) Verkkokauppa: Verkkokaupan ostoskorin hylkäys
Mieti lisäkulujen kuten toimitusmaksun poistamista (ainakin tietyn hintaisista tuotteista). 60 % ostoskorin hylkäyksistä johtuu lisäkuluista (socialmediatoday.com). Kannattaa myös seurata minkä arvoisia nämä ostoskorin hylkäykset ovat, olisitko voinut tehdä jotain, jolla olisit saanut asiakkaan (takaisin) kassalle?

4) Videot: Suosi lyhyitä videoita (alle 15 sekuntia) Facebookissa. Yleisesti ottaen verkkokaupan sivuilla kannattaa käyttää tuotevideoita. Ne kasvattavat konversioiden määrää eivätkä potentiaaliset asiakkaasi katoa Youtubeen etsimään videoita tuotteistasi.

5) Google (hakukone täytti muuten 20 vuotta viime syyskuussa): Käytä hyväksesi lukuisat Googlen ilmaiset työkalut. Näiden avulla analysoit, teet tilastoja ja Google Fit jopa huolehtii terveydestäsi, tutustu Google Fit -sovellukseen (Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.fitness / App Store: https://itunes.apple.com/app/android-wear/id986496028?mt%253D8).

Ja muista, että suurin osa ostajista aloittaa ostopolkunsa Google-hakukoneessa. Pidä siis huoli siitä, että olet näkyvillä (hakukoneoptimointi eli SEO ja hakukonemainonta eli SEM)!

Jos tarvitset vinkkejä, sparrausta tai kahviseuraa muuten vain, niin ota yhteyttä!

Valoisaa Uutta Vuotta Sinulle!

-Nina

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *