Digimarkkinointi

Digimarkkinointi on yläkäsite erilaisille sähköisille markkinointitoimenpiteille. Tämä pitää sisällään jo sivustollammekin erikseen luetellut toimenpiteet, kuten hakukoneoptimointi ja -markkinointi, sosiaalinen media ja niin edelleen. Digimarkkinointi on kuitenkin laajempi käsite ja alla on kuva, jossa avaamme digimarkkinoinnin maailmaa.

digimarkkinointi

Modernin markkinoinnin ekosysteemi

Kuten nähdään, ympäristö, jossa toimitaan kattaa paljon muutakin kuin pelkät ”mainoskanavat”.

  • Data on erittäin olennaisessa roolissa, sillä kaikkea, mitä tehdään, pitää voida mitata.
  • Laki (esim. keväällä 2018 voimaan astuva EU:n tietosuoja-asetus EU:n uusi tietosuoja-asetus) määrittää markkinointitoimenpiteisiin liittyviä ja huomioon otettavia asioita.
  • Yrityksesi nettisivuihin (kuvassa ”home.fi”) ja niiden toimivuuteen voidaan vaikuttaa mm. optimoimalla sisältöä perustuen erilaisiin kohderyhmiin.
  • Varsinaiset kanavat, joissa mainoksesi pyörivät, vaihtelevat Suomen suurimmista sivustoista eri kumppaneiden sivustoihin ja näiden sivustojen sisällä oleviin osioihin.
  • Kanavien sisällä erilaiset mainosformaatit eli mainosmuodot toimivat eri tavoin. Esimerkiksi kaupallinen yhteistyö voi olla vaikkapa  blogiyhteistyötä bloggarin kanssa tai asiakkaalle lisäarvoa tuottava artikkeli. Medioiden kanssa tehdään usein pitkäjänteistä yhteistyötä, jotta löydetään kullekin asiakkaallemme toimiva tapa olla esillä.
  • Erilaisia työkaluja on useita, joilla voimme tuottaa sisältöä, tutkia, tehdä analyysejä, asiakaskyselyjä jne.

Kysy meiltä lisää ja haasta meidät. Suunnitellaan yhdessä yrityksellesi digipresenssi,

OTA YHTEYTTÄ, NIIN KERROMME TARKEMMIN MYÖS TULOSTEN VALOSSA!