Miten analytiikka voi hyödyttää yrityksesi liiketoimintaa?

Analytiikan tarkoitus on kerätä ja mitata dataa, jota voidaan hyödyntää kasvattamaan yrityksesi liiketoimintaa. Sanonta ”sitä mitä ei voi mitata, ei voi johtaa” (Peter Drucker) pitää paikkansa. Lyhyesti:

  • Yleensä web-analytiikka mielletään kävijämäärien mittaamisena, mutta erilaisilla metriikoilla voidaan mitata ja siten myös löytää ja kehittää yrityksesi sivuston tai verkkokaupan toimivuutta; kuinka hyvin se tuottaa, mitä asioita voidaan ja kannattaa testata ja parantaa.
  • Ja kun sivustolle tehdään muutoksia, nähdään myös heti, miten se vaikuttaa tulokseen – vai vaikuttaako ollenkaan.
  • Dataa voidaan käyttää hyödyksi myös esimerkiksi sisällön optimoimisessa. Tämä on usein täysin alihyödynnetty keino tuottaa tulosta.
  • Jos ja kun teet markkinointitoimenpiteitä, ovat niidenkin vaikutukset helposti mitattavissa ja siten myös saat lisäapuja markkinoinnin kehitystyölle.

Kaikki lähtee siitä, että sivustollesi määritellään tavoitteet ja mittarit (KPI’t), joita halutaan seurata ja joilla on liiketoimintasi kannalta merkitystä. Autamme sinua rakentamaan relevantit mittarit ja työpöydän, ns. ohjausnäkymän, josta näet yhdellä silmäyksellä päivän tilanteen. Ole siis yhteydessä!

OTA YHTEYTTÄ, NIIN KERROMME TARKEMMIN MYÖS TULOSTEN VALOSSA!