
Sosiaalinen media
Facebookissa yrityksellä voi olla oma sivu, johon luodaan sisältöä. Hyvä sisältö on sellaista, joka on kohderyhmällesi suunnattua, aitoa ja rehellistä ja joka kutsuu vuoropuheluun, eli pyrkii aktivoimaan seuraajiasi. Autamme sinua myös tarvittaessa tällaisen sisällön kanssa. Luomme yhdessä polun, jossa määrittelemme sisältöä, hieman aikataulua ja erityisesti tavoitteet.
Facebookin, kuten minkä tahansa muunkin digitaalisen kanavan mitattavuus antaa suunnan jatkosuunnitelmille. Analytiikasta nähdään mitä kävijät tekevät, mistä he tykkäävät ja mikä aiheuttaa pöhinää. Näin voidaan miettiä seuraavia toimenpiteitä ja parantaa tulosta.
Facebook-mainonta
Facebook-mainonnan pointit kiteytettynä:
- Oikeanlainen sisältö herättää huomion; erotu joukosta sisällöllä, tuota laadukasta sisältöä, myös väreillä on väliä.
- Tarkka kohdennus; muista, että Suomi on pieni maa ja liian tarkalla kohdentamisella suljet ehkä potentiaalisia asiakkaita ulos kohderyhmästä. Testaamalla pääset parhaisiin tuloksiin.
- Optimointi; mainonta on pitkäjänteistä työtä ja optimoimalla mainoksia parannetaan tulosta jatkuvasti.
Facebook tekee muutoksia mainonnanhallintaan ja mainonnan kriteereihin jatkuvasti, me pidämme Facebook-yhteyshenkilömme kanssa huolta siitä, että saat aina yrityksellesi viimeisimmät tiedot muutoksista ja varmistamme, että mainontasi on ajantasaista.
LinkedIn-palvelussa yrityksillä on myös omat profiilisivut ja postauksien muodossa luodut tarinat varsinkin B2B-toimialalla esille. Luo koukuttavia tarinoita, joissa aitous ratkaisee. Orgaaninen eli ei-maksettu sisältö leviää itsestään, jos kykenet tuottamaan seuraajillesi lisäarvoa. Yleisesti ottaen sellaiset postaukset, jotka ovat vertaistarinoita tai joissa annat vinkkejä, toimivat hyvin. Jos tarvitset lisäapua ideointiin, ota yhteyttä!
LinkedIn-mainonta
LinkedIn-mainonnalla pystytään kohdentamaan mm. tittelin tai yrityksen toimialan mukaan. Tästä syystä se toimii parhaiten B2B-toimialoilla. Mainonta yleensä keskittyy liidien tuottamiseen tai rekrytointeihin. Myös LinkedIn muuttaa sekä tavallisten postausten että mainonnan algoritmejä jatkuvasti. Nämä vaikuttavat mm. siihen kuinka muut näkevät tuottamaasi sisältöä. Käytä ammattilaista apuna ja ole yhteydessä!