Sähköpostimarkkinointi
Tämä markkinoinnin muoto on yksi vanhimmista sähköisen markkinoinnin keinoista, ja oikealla tavalla toteutettuna sähköpostimarkkinointi on hyvinkin voimissaan. Kaikista epäilijöistä huolimatta.
Kaikki lähtee siitä, että sinulla on sähköpostimarkkinointia varten luotu asiakasrekisteri, ja jokaiselle sähköpostiosoitteelle on erikseen kysytty lupa lähettää sähköpostia. Sähköpostirekisteriä voi kasvattaa monin eri tavoin. Pääasia on, että otetaan kohderyhmä huomioon ja tarjotaan heille sopivaa sisältöä.
Ihan kuten mikä tahansa markkinointitoimenpide, myös sähköpostimarkkinointi on tavoitteellista markkinointia ja tavoiteasetanta on oleellinen osa sähköpostimarkkinointia. Mitä metriikkoja halutaan seurata ensisijaisesti, mitä raportoidaan eteenpäin jne.
Sähköpostimarkkinointisi voi koostua erilaisista viesteistä, kuten uutiskirjeet, tarjoukset, kutsut, tuotejulkistukset jne. Näin ollen on tärkeää, että yritykselläsi on erilaisia kohderyhmiä mietittyinä ja luotuina. On erittäin tärkeää, että sisältö vastaa kohderyhmän odotuksia. Tällä varmistat, että viestisi avataan, luetaan ja että siihen myös reagoidaan. Yksi toimiva tapa tehdä sähköpostimarkkinointia on automatisoida viestejä ja ketjuttaa niitä. Viestit voivat perustua esimerkiksi asiakkaan käyttäytymiseen sivustolla.
Usein sähköpostimarkkinoinnissa unohdetaan se, että myös sivuston tulee vastata ja tukea viestin sisältöä. Pitää myös varmistaa, että sivustolla on konversiopisteet oikeilla paikoilla. Kun siis asiakkaasi avaa ja lukee sähköpostin sisällön ja tulee sitä kautta sivustollesi, on ohjattava häntä ostoputkessa eteenpäin esimerkiksi ostamaan tuotteesi tai jättämään lisätietoja itsestään.
Sähköpostimarkkinointi on oma maailmansa ja mielellämme autamme sinua sen hallitsemisessa. Ole rohkeasti yhteydessä ja kysy lisää!