Tärkeää Facebook-postauksista – mikä muuttuu?

Facebook-uutinen
Facebook-uutinen
Facebook vähentää yritysten postausten näkyvyyttä.

Tärkeää Facebook-postauksista – uutinen 12.1.2018

Facebook on ilmoittanut aamuyöstä Suomen aikaa, että tulevat tekemään radikaaleja muutoksia yritysten sivujen postausten eli julkaisujen näkymiseen. Facebook haluaa, että ihmiset viihtyvät Facebookissa (eivätkä vaihda toiselle sosiaalisen median palveluun – toim.huom.), jonka vuoksi yritysten postausten näkyvyyttä tullaan karsimaan rajusti, mikäli ne eivät saa meitä facebookilaisia reagoimaan millään muotoa.

Nyt siis kullan arvoinen vinkki sinulle yrittäjä. Luo sisältöä, jolla on merkitystä asiakkaillesi ja joka puhuttaa ja saa ihmiset reagoimaan. Facebook arvottaa korkealle sellaiset postaukset, jotka saavat ihmiset keskustelemaan keskenään (eli kommentoimaan toistensa kommentteja), live-videot ovat myös todennäköinen tapa saada näkyvyyttä.

Suora lainaus Mark Zuckerbergin Facebook-sivulta (https://www.facebook.com/zuck/posts/10104413015393571):

”We feel a responsibility to make sure our services aren’t just fun to use, but also good for people’s well-being. So we’ve studied this trend carefully by looking at the academic research and doing our own research with leading experts at universities.

The research shows that when we use social media to connect with people we care about, it can be good for our well-being. We can feel more connected and less lonely, and that correlates with long term measures of happiness and health. On the other hand, passively reading articles or watching videos — even if they’re entertaining or informative — may not be as good.

Based on this, we’re making a major change to how we build Facebook.”

Nyt on siis aika miettiä omaa sisältöään, jolla on suora vaikutus orgaaniseen eli luonnolliseen (siis maksuttomaan) näkyvyyteen.

Hyvää alkavaa viikonloppua!

-Nina

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *