Trendejä tulee ja menee, niin markkinoijien itsensä kuin käyttäjienkin osalta. Ennustaminen on vaikeaa, kun sitä kuuluisaa kristallipalloa harvalla meistä on käytössä. Jotain sentään kuitenkin voidaan nähdä jo nyt.
Painotettavia asioita on paljon, mutta nostan tähän yhden asian, johon kannattaa kiinnittää huomiota.
Videot. Videot. Sanoinko jo? Videot. Videoiden katselusta on tullut luontainen osa arkipäivää. Eikä enää kyse ole vain niistä kivoista kissavideoista. Tämän todisti jo aiemmin YouTube ja perässä tuli Facebook. Näissä medioissa videot kilpailevat jo käyttäjiensä huomiosta, mutta oletko miettinyt, missä mediassa niitä vähemmän (ainakin toistaiseksi) näkyy?
Jos olet LinkedIn-palvelussa, suosittelen kiinnittämään huomiota siihen, miten vähän videoita siellä on. Tästä voi ottaa yritykselleen täyden hyödyn irti, sillä myös LinkedIn-palvelu arvottaa video-postaukset korkealle. Eli jos sisältöstrategiaasi kuuluu LinkedIn (miksi ei kuuluisi?) yhtenä osana, niin suosittelen miettimään kuvapostauksen sijaan videon käyttöä. Todennäköisemmin saat parempaa näkyvyyttä sillä kuin pelkällä kuvapostauksella. Sitten ihan toinen asia on se, millainen videosi voi olla. Paljon puhutaan siitä, että videoiden tekeminenkin muuttuu tänä vuonna ammattimaiseksi ja kännykällä kuvatut, tärisevät videotarinat jäisivät jo historiaan. Oma arvostelukykysi varmasti kertoo missä tilanteessa yrityksesi video voi olla tuo jälkimmäinen.
Jos haluat sparrailla sisältöstrategiaasi tai muita digimarkkinoinnin juttuja, niin ole yhteydessä!
-Nina